S rastom počtu ľudí pracujúcich v kancelárskom prostredí rastie aj množstvo ľudí so zdravotnými problémami spôsobenými dlhodobým nesprávnym sedením. Ako riziko problémov tohto typu minimalizovať?
Základný prvok ergonomickej kancelárie
Či už si zariaďujete kanceláriu na firme, alebo doma, ešte predtým, ako sa vyberiete na nákup všemožných kancelárskych potrieb, musíte si kúpiť nábytok do kancelárie.
Čo sa týka minimalizácie rizika zdravotných problémov spôsobených sedavým zamestnaním, jednoznačne najväčší vplyv má výber kancelárskej stoličky.
Áno, medzi praktickými kancelárskymi doplnkami nájdete aj rôzne ergonomické opierky, či už chrbta, nôh, alebo zápästia, ale alfou a omegou ergonómie v kancelárii je stolička. A čo je z tohto hľadiska pri jej výbere to najdôležitejšie?
Ideálne je si stoličku pred kúpou vyskúšať
Keďže každý máme inú výšku a celkové „proporcie“, nie je úplne možné všeobecne povedať, že ideálna ergonomická stolička do kancelárie by mala byť taká, či onaká. V ideálnom prípade by ste si tak mali kancelársku stoličku pred kúpou vyskúšať.
Samozrejme, je rozdiel si na stoličke chvíľku posedieť v predajni a tráviť v nej x hodín denne pri práci, ale aj takýto prvý dojem vám čo to prezradí o jej ergonómii.
Ak teda máte možnosť si kancelársku stoličku pred kúpou aspoň na chvíľu skúsiť, rozhodne ju využite.
A čo keď vyskúšanie nie je možné?
Vyskúšať si kancelársku stoličku pred kúpou však nie je vždy možné, napr. v prípade, že nakupujete cez eshop. V takomto prípade sa uistite, že vybraná kancelárska stolička je vhodná pre vašu výšku a váhu.
A vyberte si takú, ktorá má čo najviac možností nastavenia a prispôsobenia. Budete si ju tak môcť čo najlepšie prispôsobiť svojej postave, čo je pre ergonómiu veľmi dôležité.
Zdroj obrázka:
- Autor: tsyhun / freepik.com